Τα 10 + 1 πράγματα που προσπαθώ να αποφύγω τις γιορτές


Προσοχή: Το παρακάτω άρθρο έχει προσωπικό χαρακτήρα. Εάν βρίσκετε ομοιότητες σημαίνει ότι έχουμε κοινές σκέψεις και εμπειρίες......

1. Θα προσπαθήσω να αποφύγω το σαχλό πνεύμα των εορτών. Ξέρεις... "πού θα πάμε για ρεβεγιόν, πόσο ωραία στόλισες το σπίτι.... Αχ, κοίτα ένα ωραίο ελαφάκι κι ένας Άι Βασίλης ροδοκόκκινος...."
2. Δεν θα πέσω με τα μούτρα στις βόλτες και στα ψώνια. Μου αφαιρούν χρόνο από άλλα σημαντικά πράγματα, όπως διάβασμα, ηρεμία, εκκλησιασμός, ποιοτική ενασχόληση με την οικογένειά μου, συζητήσεις με επιλεγμένους συγγενείς και όλους τους φίλους.
3. Θα αποφύγω τις συναναστροφές με μη "επιλεγμένους" συγγενείς. Όλους τους αγαπώ, αλλά ορισμένους για να συνεχίσω να τους αγαπώ (ή τουλάχιστον να τους περιβάλλω με αγαπητική ανοχή) είναι ανάγκη να τους έχω σε απόσταση τοπική. Φαντάσου, φίλε μου, εορταστικό τραπέζι με συνύπαρξη πεθερών, κουνιάδων κ.λ.π. και σχόλια του τύπου "ο γιός μου πάντοτε στις γιορτές ζητούσε γαλοπούλα με κουκουνάρια, ενώ φέτος που παντρεύτηκε τη βγάζει με κοτόπουλο. Ε, εδώ που τα λέμε είναι πιο φτηνό και πιο εύκολο...". "Δεν μου λες συμπεθέρα, έχετε κλείσει κάπου για Πρωτοχρονιά; Εμείς θα πάμε στο San Moritz". Πόσο δίκιο είχε αυτός που είπε ότι "οι φίλοι είναι η συγγνώμη του Θεού για τους συγγενείς που μας έδωσε"....!!
4. Δεν θα μοιράσω γενικά ευχές για "αγάπη, ειρήνη και χαρά σε όλο τον κόσμο" τη στιγμή που και στον διπλανό μου δυσκολεύομαι να τα παρέχω.
5. Δεν θα ασχοληθώ με το πόσο κοστίζει το εορταστικό τραπέζι. Θα φάω τα φθηνότερα καθώς στα 37 μου έχω συνειδητοποιήσει ότι αυτό που το κάνει όμορφο και γευστικό είναι τα χαμόγελα και οι ζεστές καρδιές των ανθρώπων που συντρώγουν.
6. Δεν θα μοιράσω τον εκ του καναπέως οίκτο σε αυτούς που πεινάνε και δεν έχουν πού να μείνουν. Είναι προτιμότερο να κάνω πως δεν βλέπω και δεν ακούω εάν δεν έχω τη διάθεση να κάνω κάτι διακριτικά, όπως μου προτείνει ο Χριστός στο Ευαγγέλιο.
7. Δεν θα ασχοληθώ με το πού θα φάνε και πού θα πάνε οι "επώνυμοι" ιδίως εάν πρόκειται για πολιτικούς και δημοσιογράφους. Θεωρώ ότι κάτι τέτοιο θα έδειχνε συμπλεγματική μειονεξία εκ μέρους μου. Άσε που κάθε μέρα κάνουν φιλότιμες προσπάθειες να μου τη χαλάσουν. Δεν θα τους χαρίσω και την εορταστική περίοδο.
8. Θα γυρίσω την πλάτη μου στο «μαγικό» πνεύμα των εορτών. Προτιμώ ανθρώπινα και θεολογικά Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά και Φώτα και όχι Merry Kits-mas και χο, χο, χο….
9. Θα ψάξω να βρω και να ζήσω ό,τι είναι ελληνικό και ορθόδοξο σε αυτές τις γιορτές. Παπαδιαμάντης vs Disney, καλή παρέα αντί για ρεβεγιόν, μνήμες για το 2012 και σκέψεις για το 2013 αντί για χαρτοπαιξία.
10. Θα επιδιώξω στο τέλος των εορτών να μην μείνουν μόνο η κούραση, η βαρεμάρα και τα σκουπίδια από τον καταναλωτικό τρόπο ζωής μου….
10 + 1. Γενικά, θα θυμηθώ ότι και στις γιορτές παραμένω ο ίδιος άνθρωπος με τις ιδιοτροπίες μου, τις ανάγκες και τις επιδιώξεις μου. Εάν σε κάτι ελπίζω αυτό δεν είναι το ανύπαρκτο μαγικό ραβδάκι αλλά η συνειδητή μετοχή μου στην αγάπη που γεννιέται (25/12), στο Μέγα Βασίλειο που διδάσκει και προσφέρει (1/1) και στην Αγία Τριάδα που φωτίζει (6/1).
Καλή Χρονιά και καλή αντάμωση με κάποιους αγαπημένους που «έφυγαν» το χρόνο αυτό….

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…